Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Om att sitta i soffan? . . . .

Av Christina - 15 december 2010 18:05

För att citera vår nya arbetsmarknadsminister Hillevi Engström: - "Arbetssökande som sitter i soffan . . . de ska sysselsättas" -. (T. ex. moppa och putsa silver i en secondhandbutik).

 

Ha ha, Ja, jag sitter i soffan, MEN jag har en miniPC framför mig, en present som kostade 2222 kr på Elgiganten (tack!)

 

Nu vill jag väldigt gärna också citera Bodil Jönsson (disputerat i neutronfysik 1972).

- " Arbetsplatser kan försvinna, men nätet finns kvar" -

- " Som disponent över min egen tid har jag ständig tillgång till världens bibliotek, och kontakt med både kända och okända människor, samtidigt som jag kan tillåta mig att tänka färdigt" -

- " Det senaste året har jag lärt mig mer än jag gjort på länge" -

(Bodil har pensionerat sig.)

- " Internet är som luften, det bara finns där, men få funderar på vad det för med sig i det STORA" -

 

Chatt med Bodil: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=3105595


Social samvaro på nätet:

http://www.dn.se/blogg/pawebben


Böcker av Bodil


Skillnaden mellan upplevd tid och klocktid.

  • 2009Tio år senare - tio tankar om tid
  • 2006Guld
  • 2005Människonära design
  • 2005Att utmana stressen
  • 2004Vunnet & försvunnet, Om rytmen i livet
  • 2003På tal om fysik
  • 2002I tid och otid
  • 2001Tankekraft
  • 2000Den obändiga söklusten
  • 1999Tio tankar om tid

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards