Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Info om JOB . . .

Av Christina - 29 juni 2009 15:12


Tjänstemännen kallar den statliga Jobb- och utvecklingsgarantin för JOB.

Vi arbetssökande kallar den för (L)JUG.


Bland det första som erbjöds var 4 v. betald semester.

Kan arbetssökande ha och ta ut semester i förskott?


Vissa på mötet erbjöds att underteckna en anvisning från Af till JOB direkt, med en statlig beskattad ersättning i paritet med tidigare A-kassa, och vissa av mötesdeltagarna erbjöds det inte (?).


Sedan informerades de som redan haft A-kassa i 300, eller 450, eller 600 dagar om vad anställningsstöd, praktik, och nystartjobb var för någonting (?).

Det borde alla på mötet redan känna till och vara informerade om lååångt tidigare.


Själv (d.v.s. den arbetssökande som glömdes bort) har jag haft högsta A-kassa och förbrukat 300 dagar långt tidigare, och varit medlem i JUSEK ända tills totalavslagen på pengar kom från kommunen i mars/april 2007, och jag då inte kunde betala medlemsavgiften längre. Detta innebär därmed nu den lägsta ersättningen.

Kul!


4 st externa konsultföretag /privata aktörer var kopplade till denna statliga förmedling:

Work for you

Network Danderyd

Miroi

AS3


Det danska AS3 vore kul att pröva.


Har någon av er provat Af personliga telefon- och e-mail-coaching?

0771-416 416.

Med kontantmobil så blir det isf e-mail. :-)


 
 
Christina

Christina

30 juni 2009 10:47

Någon undrar kanske varför jag erhållit totalavslag på pengar från kommundelen under 22 månader, och avslag på SL-kort under 25 månader?

Jo, i februari år 2006 kom en kallelse till ett lokalt kommunalt projekt för arbetssökande. Då jag inte undertecknade ett frivilligt samtycke ströks jag från deltagarlistan direkt, med 2 månaders totalavslag, och ett vräkningshot.

I mars året därpå, år 2007, kom en kallelse till samma projekt. Eftersom samma sak då skulle upprepas tackade jag nej tack, med följden 22 månaders totalavslag, och ett nytt vräkningshot.

Juni- september 2008, under 4 månader, betalades inte ens nödpengar ut. Det skulle förmodligen vara kommundelens försök till en dödsstöt.

Men, som ni ser, så har jag överlevt. :-)

http://fattiglappen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards