Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Personal som inte fungerar . . .

Av Christina - 28 juli 2009 17:48


6 av 10 företag har anställda som inte klarar av sina arbetsuppgifter, visar en ny undersökning.

Fasta anställningar har blivit till gyllene burar som håller kvar personer i jobb som de egentligen är ointresserade av.


Hur många gäller inte detta för personal inom Af och kommuner?


Ett påtagligt problem är emellertid att det många gånger är svårt att hjälpa medarbetaren. Mer än hälften av företagen uppger nämligen att de främsta skälen till att arbetsuppgifterna inte klaras av är att medarbetaren är ointresserad av sina arbetsuppgifter, eller av att utveckla sig.


Andra studier har visat att personer som inte trivs med sitt jobb inte heller tar till sig av den kompetensutveckling som sker på arbetsplatserna.


En viktig slutsats är därför att personer som stannar kvar i jobb som de inte trivs med inte utvecklar sin kompetens. Därför är de inte heller förberedda att möta arbetslöshet.


(Och de kanske inte heller därför kan få andra jobb, utan är tvungna att stanna kvar inom Af & kommuner. Min kommentar)


http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3266639.svd


 
 
Ingen bild

Christina

28 juli 2009 19:19

KOMBINATIONEN av hobbypolitiker inom kommundelar som delegarar beslut till anställda tjänstemän som tröttnat på sina jobb och sina uppgifter för lääänge sedan är en mycket dålig kombination för drabbade medborgare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards