Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Tyra Banks show . . .

Av Christina - 24 september 2010 12:24

Apropå de etablerade svenska politikernas snack om rasism just nu, så råkade jag alldeles nyss se en show med Tyra Banks.


Den handlade om vita män som valde att leva med asiatiska kvinnor.

De vita männens uppfattning om asiatiska kvinnor stämde eventuellt med en mycket liten grupp bland dessa kvinnor.

Inbjudna asiatiska kvinnor protesterade vilt mot de vita männens stereotypa beskrivning av dem.

En del vita män önskar undergivna kvinnor och söker sig till sådana oavsett dessa kvinnors ras, men framförallt då tydligen asiatiska.


Hur självständiga och starka kvinnor är står sannolikt i relation till ett lands / en nations ekonomiska utveckling och historia, inklusive respektive kvinnas personlighet/karaktär och utbildningsnivå.


Det går att jämföra detta ovan stereotypa tänkande i stelbenta hjärnor med hur politiker, tjänstemän, och vissa andra beskriver arbetslösa i Sverige, och inför vem och vilka dessa beskrivs.

 

AMS /Af och kommun har t.ex beskrivit mig som svensk arbetssökande helt felaktigt inför länsrätten, och en tredje myndighet inför andra.

Den sista tredje myndigheten har mycket klokt bett om ursäkt skrifligt efter en remiss.

En privat anordnare beskrev mig helt korrekt, och detta direkt.

 

Konstigt att det finns så outvecklade hjärnor inom politiken och inom byråkratin i Sverige.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards