Direktlänk till inlägg 6 november 2011

290 privata aktörer i Sverige . .

Av Christina - 6 november 2011 16:21

  Död åt kommuner.

 

Kommuner kläms åt: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kommuner-granskas-efter-caremafall_6615260.svd

 

Det finns 290 kommuner i Sverige.

Det enda i stort sett som de kommunala revisorerna bryr sig om är att "de håller budget", och helst gärna också skär ner i budgeten.

Exakt och precis som den privata aktören Carema.


Jag önskar inte vara "medlem" i någon kommun. Det är inget Coop Konsum.

Jag bor för närvarande i Sverige, och är medborgare där, och ingenting annat.

 

När pengar och egoism breder ut sig i ett land, och konsumtionen ökar oavsett konjunkturläge, då är det dags för en annan samhällsordning.

Konfiskera eller tvångsförvalta kommuner.

 

När kommundelens ordförandes mamma (fp) står och skriker på ICA om rulltårtor, och tror sig kunna bestämma överallt, då har det gått alldeles för långt.

 

Kommuner och kommundelar har delegerats ett ansvar för dagis, skolor, äldreomsorg, socialtjänst, bostäder, mark, lokaltrafik, med mera. ALLT som drabbar oss dagligen.

Och ALLT missköts i stort sett.

 

Carema (upphandlad av kommuner) framstår därmed som oskyldig i det stora sammanhanget, in the big picture.

 

En typisk svensk kommun: http://svtplay.se/t/136476/starke_man

 

http://svt.se/2.22620/1.2592181/hemliga_chefsbonusar_pa_aldreboenden

 

På Irland finansieras den statliga äldreomsorgen genom automatiska avdrag från pensionen varigenom den berörda personen blir berättigad till offentlig statlig omsorg.

 
 
Ingen bild

Christina

6 november 2011 21:28

*
Kommuner saknar professionell kompetens för att skriva regelrätta avtal med sina uppdragstagare (t.ex. Carema) med vitestillägg.
Den totala kostnaden blir: Uppdragets kostnad + kontrollverksamhet från både kommunen och Socialstyrelsen.
Kostnadseffektivt?
Existerar det några statliga äldreboenden i Sverige?

*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards