Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Härska genom att söndra folket . . . Årets Jultema . . .

Av Christina - 27 november 2010 17:56

1:a advent år 2011 i Sverige.

 

Om politiker utgår från att svenskar inte vill arbeta, så måste politikerna skapa en morot åt svenska folket.

Jobba så får du skatteavdrag!

Ungefär som man ger en slant till ett barn som snällt utför ett ärende.


De svenskar, som politikerna bedömer inte vill arbeta, de får en sänkt ekonomisk levnadsnivå.

En låg ekonomisk dumstrut på huvudet, ståendes i ett hörn i landet.


Vi och dom.

Vi svenskar som vill arbeta, och dom svenskar som inte vill arbeta.

Vita och svarta.

Icke judar och judar.

Friska och sjuka.


Eldsjälar, och de själar som brinner i helvetet.

Vi som inte utnyttjar systemet, och de som gör det.

Arbetande, och icke arbetande.

Anställda, och anställningssökande.


Vi som anställer gratis arbetskraft, och vi som inte gör det.

Vi som tjänar pengar på arbetslösa, och vi som inte gör det.

Vi kristna, och vi som inte är kristna.


Vi som härskar genom att söndra, och vi som inte gör det.


Tidigare överdrifter åt ena hållet botas inte med nya överdrifter åt andra hållet.

NÄR uppstår en harmoniska balans?

Eller, när kommer undergången?


Hur sjukt har det svenska samhället blivit?

Ministrar som målar tavlor över arbetslinjen?

 

  

 ”Arbetslinjen” ­heter verket och skapades till en välgörenhetsauktion där kändisar fick måla på temat ”livslust”. Ironin är (om någon fortfarande undrade) död.

 
 
Ingen bild

Regimkritikern

27 november 2010 21:34

Hehe...ett litet poesi-impromptu såhär inför första advent? :-)

Skämt åsido. Jag brukar säga att lösningen på Sveriges problem är mycket enkel. Den tarvar blott två saker: En stenvägg och en Kalasjnikov.
Förr i tiden ställde man landsförrädarna mot en vägg och sköt dem - nu sitter de i Regering och Riksdag. Vi borde göra som Stalin och införa en vtjeka i Sverige. Alternativt kunde man köra med samma princip som i det gamla romarriket och låta arkitekterna (eller i det här fallet: politikerna) sova det första dygnet under den bro eller akvedukt som de hade byggt. Om bron eller akvedukten då klarade tyngden så var det bara att gratulera. Om inte så blev det åtminstone en dålig arkitekt (politikerparasit) mindre.

Troligen behövs det sådana radikala policyåtgärder för att komma tillrätta med problemet "marionettpolitiker som tjänar högre makter (exempelvis Bilderberggruppen) istället för landets intressen, med det enda målet att främja sina egna karriärer".

 
Ingen bild

Christina

27 november 2010 22:48

*
De svenska politikerna behöver kompressionsstrumpor för att nå målet.
/ Trevlig helg från Christina

 
Ingen bild

DN

28 november 2010 14:46

- " Lars Calmfors, ordförande i Finanspolitiska rådet, tror på jobbskatteavdraget.
Till Anders Borgs irritation ifrågasätter dock Calmfors finansministerns bild av hur det fungerar.
Det är inte säkert att efterfrågan på arbetskraft ökar för att utbudet gör det, säger Calmfors. Vi gör annat som påverkar efterfrågan, svarar Borg, som att satsa på utbildning. Bruttolönerna ökar långsammare, säger Calmfors.
Inte alls, svarar Borg, lönerna har inte påverkats. Fel att jobbskatteavdraget stärker de offentliga finanserna, säger Calmfors. Tvärtom, svarar Borg, statskassan klarade krisen bra bland annat för att sysselsättningen hölls uppe.

Calmfors menar också att priset för jobbskatteavdraget är större inkomstskillnader, medan Borg påpekar att det främst gynnar dem som tjänar minst. Fördelningspolitik är viktigt också för en moderat finansminister, och Anders Borg medger glatt att han är både ekonom och politiker.

Någon annan förklaring finns heller inte till att värnskatten är kvar. För statskassan skulle det vara billigt att slopa den, vilket även framgår av finansdepartementets skrift. Men politikern Anders Borg tror sig inte kunna sälja budskapet.

Valmanifestet lovade utredning av tillväxtskadliga skatter på företagande. Men att sänka dem ligger långt i fjärran, dels för att Borg anser andra skatter vara mer skadliga, dels för att ”fördelningspolitiken” måste se bra ut.

Ekonomi är knappast en exakt vetenskap i matematikens klass. Men det finns problem även när politiken går före ekonomin. " -

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards