Alla inlägg den 9 december 2010

Av Christina - 9 december 2010 14:55

Själv har jag nog redan upplevt en fasansfull och kommunal "fasan 3" . . .

Nästa fas 3, en statlig,  inträffar i sämsta fall i maj/juni år 2011 (då 64 år).

 

Under nästan 2 år (april 2007 -- januari 2009) tvingades jag leva på 50 kr/dag (livsmedelsposten) från kommunen Stockholm, därför att kommunen tillsammans med AF försökte få mig "handikappkodad", som  varande långtidsarbetslös och äldre. Långtidsarbetslös p.g.a att AF försummat mig under lång tid, inga åtgärder alls hade anvisats.

 

Eftersom jag är helt frisk  (förutom diabetes typ 2 = behov av särskild kost), och ALDRIG varit sjukskriven, tackade jag naturligtvis NEJ till denna kränkning. Jag hade långt tidigare förbrukat mina 300 dagar A-kassa från AEA.

 

En lustig sak i sammanhanget är att nyanställd kommunal personal hösten 2008 inom ärendet, blev befordrade ganska snabbt.

Ek. handläggaren blev så småningom gruppchef, och enhetschefen blev ganska omedelbart avdelningschef  . . . . . .

Båda dessa hade tidigare jobbat inom en annan och samma kommundel. 

 

För exakt 2 år sedan i december år 2008 stängdes därför elen av under nästan 3 dagar. All mat i frys och kyl förstördes, vilket naturligtvis INTE kompenserades, utan endast fortsatt 50 kr/dag till mat.

 

Och i januari år 2009 kom ett vräkningsbesked från hyresvärden.

Då hade hyresbeloppet avslagits under 8 månader, juni 2008 -- januari 2009.

I de digitala daganteckningarna skrev den nya ek. handläggaren att: "kvinnan hade försummat att betala hyran".

 

Den jurist jag anlitade då dog för exakt 1 år sedan, båda fick vi högt blodtryck. Jag klarade mig dock, turligt nog.

 

Kommundelen styrs av Fp:

SvD: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/darfor-lamnar-jag-nu-DN: folkpartiet_5795917.svd

DN: http://www.dn.se/nyheter/politik/fp-profil-lamnar-partiet-i-protest-1.1224174

 

Ovido - Quiz & Flashcards