Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Jobbjägaren avsnitt 3 . . .

Av Christina - 8 april 2011 11:02

  Ett gott skratt förlänger livet!

 

Jobbjägaren avsnitt 3 . . .

Jag är redan urtrött på serien. Vad syftar den till egentligen?

Politisk propaganda via Julia?

SKOP:s senaste väljarbarometer: C och Kd under 4 % (riksdagsspärren).

 

Om den sökande . . .

10 års sjukskrivning utan att några symptom syns eller verkar existera?

Över 2 tusen under existensminimum? Då går man till soc och söker en ek. komplettering, och får i bästa fall hjälp med pengar till tandvård (dock olika i olika kommuner/kommundelar).

Baka konditoritårtor, ett extraknäck?

3 barn utan ek. underhåll från fadern eller från FK?

Barn under 18-20 år ger bo-bidrag för barnfamiljer.

 

Jobbjägaren Julia . . .

Vad är hon ute efter? Feta konsultuppdrag, eller ett välavlönat jobb? Eller att bli TV-stjärna?

Alla normala städar om TV-kameror ska rulla runt i en lägenhet.

Amatörpsykologin, till hjälp eller till skada?

Provanställningar på ½ år, en hjälp?

Enbart försökskaniner från LO-gruppen? D.v.s relativt lätta fall. Arbetssökande akademiker?

 

Nu lämnar jag allt negativt med denna serie. Det är slöseri med både tid och energi.

Att bojkotta är = att inte titta alls.

Ha en bra dag :-)

 

Ärligt talat Hanne Kjöller på DN: Det skulle inte räcka hur mycket du än ansträngde dig i baren, varken före eller efter din gastric bypass operation. http://networkedblogs.com/gJf7Z

 
 
Ingen bild

Christina

8 april 2011 15:24

*
NU hittade jag boken som min privata "jobb-sökar-anordnare" i fas 1 hade givit ut.
Den heter "Arbetslöshet och Psykologi" del 3 Human Resources, ISBN 87-985244-9-6, januari 2003, 1:a utgåvan.
Utarbeta av psykologen Annemette Hylgaard Jensen i samarbete med AS3 partners. 81 sidor.

 
Ingen bild

Christina

8 april 2011 16:16

Att jobba i en butik och kunna sälja varor.
_______________________________________

Kundkontakter - Kundvård
Produktkunskap
Säljaregenskaper
Serviceminded
Beställa varor
Varumottagning
Fylla på varor
Varuexponering
Kassatjänst
Ansvar
Tempo - snabb
Stresstålig
Kunna se helheten
Kunna planera
Kunna organisera
Hålla ordning
Strukturerad
Självständigt arbete
Samarbete - inga revir
Egna initiativ
Vilja utvecklas och lära
Engagemang
Ambitiös
Ärlig och Lojal
Glad och positiv
Lugn och trevlig
Noggrann
Social
Skapa trivsel
Flexibilitet
Introducera nyanställda kamrater

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards