Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Hur f.d. AMS kan trampa sönder Din ekonomi

Av Christina - 13 oktober 2009 13:25


F.d AMS, d.v.s Af (arbetsförmedlingen), kan lätt som en plätt trampa sönder din och din familjs ekonomi totalt.

Läser man om olika fall på nätet, så framgår det, att samma typ av strategi och taktik används gång efter annan av Af:s personal.


1) - Du kan få din statliga beskattade a-kassa nollställd.

2) - Du kan få ditt statliga beskattade aktivitetsstöd nollställt.

3) - Du kan få din statliga beskattade f-kassa nollställd (SGI-n).

4) - Du kan nekas eller att de underlåter en anvisning till någon åtgärd med ett statligt beskattat aktivitetsstöd i paritet med din tidigare a-kassa. 

5) - Och, du kan få (då förståss bakom skapade dimridåer) ditt kommunala obeskattade existensminimum nollställt med kommunala påhittade motiveringar.


Kommunala obeskattade ersättningar på knappt existensminimum kräver att du först säljer din bil, din ev. borätt, familjens villa, gör av med bankbesparingar, etc., etc.


Sanningshalten i Af:s beslutsmotiveringar är ofta låg. Men, andra tjänstemän tror på andra tjänstemän och inte på de svenska arbetssökande medborgarna.

Skaffa då fram vattentäta bevis och vittnen, t. ex. inspelade möten, inspelade telefonsamtal, medföljande vittnen, e-mail-korrespondens, olika pappersdokument inkl. personregisterutdrag enligt PuL (personuppgiftslagen), och logglistor.

Datumen är viktiga i alla handlingar. Gör sedan en tidslinje över alla händelser.


Fungerar inte det svenska rättsväsendet, så vänd dig till Europadomstolen.

Vi är ju alla EU-medborgare.


Se bl. a. 


CASE OF MENDEL v. SWEDEN (Application no. 28426/06) från den 7 april år 2009.


Själv har jag drabbats av punkterna 3), 4), och 5) här ovan, då jag tidigare har förbrukat mina 300 dagar från AEA-kassan.


Andra fall på nätet:

http://vf.se/Nyheter/Varmland/Dan-Hurtig-forlorade-strid-mot-AF-091013.aspx

och

http://www.e-kontakt.se/blogg/default.asp?ID=2113050467&PermaLink=147884

och

http://www.dagensarbete.se/home/da/home.NSF/unid/1D18FEBB5B8852D8C12570AC0031238E?OpenDocument

och

http://svt.se/2.39895/1.444696/manga_arbetslosa_kanner_sig_krankta

och

http://svt.se/2.26543/1.443956/sa_gjorde_vi_reportaget_om_aktivitetsgarantin?lid=puff_444696&lpos=extra_0


 
 
Madde

Madde

13 oktober 2009 13:47

Mmmm....Är inte Sverige ett fantastiskt land? Trots alla punkter du har tagit upp så är det ju numera så om man ska söka arbete så gäller nästan alltid följande: Du ska ha bil och körkort. Hemma adress. Telefon/mobil så att du kan nås mm. Visst är vårat land underbart! :-)

http://www.mads.bloggagratis.se

 
existensminimum

existensminimum

25 oktober 2009 07:57

Vart är Sverige på väg?? fler och fler lever under existensminimum.

http://existensminimum.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards