Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Kalla kårar söndagen den 5 december 2010 . . .

Av Christina - 5 december 2010 22:25

Den 19 oktober 2010 publicerar SKL (Sveriges kommuner) ett pressmeddelande på SKL webbsida.

Citerar:

- "Dessa grupper kan ofta inte tillgodogöra sig den service som Arbetsförmedlingen erbjuder och står då inte heller till arbetsmarknadens förfogande." -


EXAKT de orden använde AMS/AF i oktober år 2008 i ett yttrande till Länsrätten i Stockholm och till JK, när jag kodats till 14 (= står inte till arbetsmarknadens förfogande), och kodats "ej matchningsbar" av Jakobsbergs AF, helt plötsligt i augusti år 2006.


AF som inte ens hade koll på att jag förbrukat mina 300 A-kassedagar från AEA!

AF som inte hade anvisat någon åtgärd därefter, och att jag därför blev tvungen att leva på kommunalt försörjningsstöd!

 

Är den citerade meningen ett standarduttryck?

Och vem eller vilka har formulerat den initialt?

AMS eller kommun? 


Varken AMS eller kommun har några noteringar om en samverkan i de resp. digitala anteckningarna.

Kommuner är dock skyldiga till kontakter med AF när kommunen anvisar sökande till kommunala åtgärder.

 

SKL Rapport 2010-10-12, dnr.: 10/2424, av Torgny Ljungkvist, sid 7 av 16.

http://www.skl.se/web/Inratta_ett_kvalificeringsprogram_for_langtidsarbe


tslosa_1.aspx

 

Samarbetet: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20071364.htm

 
 
Ingen bild

Christina

7 december 2010 14:12

*
Den 5-te december ett annat år, tidigare i denna historia . . .
Då det datumet träffade jag för första gången ek. handläggare från kommundelen Spånga. Någon som förmodligen var sektionschef och 1 person till.
De fick ett exemplar av min Starta-eget-manual, och jag berättade om att jag fått avslag på åtgärden starta eget samtidigt som jag förbrukat mina 300 dagar A-kassa från AEA. Jag var singelförälder och saknade en privat försörjning.
Senare kontaktade den ena ek.-handläggaren mitt Af, och hon hade frågat om jag inte kunde få en annan åtgärd, men svaret från Af-Kultur/Media var att det gick inte under överklagandetiden av avslaget från Af till AMS.
Denna anteckning i det kommunala personregistret Paraplysystemet är den enda anteckningen över kommunens kontakt med Af.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards