Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Negativa julhälsningar . . .

Av Christina - 10 december 2010 12:33

Nu är F. R. sur, och talar om julhälsningar till regeringskansliet.

Nu får ca 450 anställda gå därifrån.


Annars brukar myndigheter vara duktiga på att skicka negativa julhälsningar till svenska medborgare.

Före långhelger och semestrar så städar tjänstemännen skrivborden, och då talar jag t. ex. om JK, JO, DO, Länsrätter, o.s.v


Tack SD, och God Jul!


http://www.expressen.se/nyheter/1.2247878/efter-regeringens-nederlag-s-anklagas-for-samarbete-med-sd

 
 
Ingen bild

Regimkritikern

11 december 2010 10:56

Japp. Och tydligen rörde det sig om kaffekokare, pappersvändare och dylika som "Mussolini" et consortes hade anställt till Regeringskansliet. Man kan ju förstås undra varför de inte såg till att ta in fas 3:or till sådana sysslor istället. Eller praktikanter. Troligen därför att det handlade om deras släkt och vänner. Och det är klart: Om man kan anställa sin brorsdotter eller annan släkting som kaffekokare så finns det otvivelaktigt resurser både till fasta anställningar och riktiga löner. Åtminstone när det handlar om skattebetalarnas pengar.

The bureaucracy is expanding to meet the needs of the expanding bureaucracy.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards